Marja Weidmann-Klazenga

Aan de voormalige muziekschool ‘De Meldij’ in Drachten volgde ik mijn eerste muzieklessen bij Friso Valkema. Muziek was mijn passie en mijn doel en daarom ben ik aan het Prins Claus Conservatorium gaan studeren bij Auke v/d Merk en Bob Koertshuis. Ik heb daar mijn bachelor en pre-master behaald. Verder heb ik van vele andere musici zowel lessen als masterclasses gevolgd. Ik heb ervaring in het spelen in (professionele) orkesten en ensembles, maar ook op solistisch gebied ben ik niet onbekend. Uiteindelijk ben ik me voornamelijk gaan toeleggen op het lesgeven; er is niets zo leuk als overbrengen wat ik zelf geleerd heb! Mijn insteek is vooral met enthousiasme en een motivatie les te geven en om de wensen van een leerling mee te nemen. Ik gebruik verschillende methodes als rode draad in de lessen, maar kijk ook naar wat iemand leuk vindt om daarnaast te gebruiken. Ik denk dat het van belang is te doen wat je leuk vindt om de motivatie hoog te houden!

Mijn insteek is het volgen van bepaalde methodes als rode draad in de lessen. Ook vind ik het belangrijk in overleg met de leerling te kijken naar wat hij of zij nodig heeft of juist wil. Het is van belang te doen wat je leuk vindt om de motivatie hoog te houden!

Lees meer over Marja Weidmann-Klazenga

Aan de voormalige muziekschool ‘De Meldij’ in Drachten volgde ik mijn eerste muzieklessen bij Friso Valkema. Muziek was mijn passie en mijn doel en daarom ben ik aan het Prins Claus Conservatorium gaan studeren bij Auke v/d Merk en Bob Koertshuis. Ik heb daar mijn bachelor en pre-master behaald. Verder heb ik van vele andere musici zowel lessen als masterclasses gevolgd. Ik heb ervaring in het spelen in (professionele) orkesten en ensembles, maar ook op solistisch gebied ben ik niet onbekend. Uiteindelijk ben ik me voornamelijk gaan toeleggen op het lesgeven; er is niets zo leuk als overbrengen wat ik zelf geleerd heb! Mijn insteek is vooral met enthousiasme en een motivatie les te geven en om de wensen van een leerling mee te nemen. Ik gebruik verschillende methodes als rode draad in de lessen, maar kijk ook naar wat iemand leuk vindt om daarnaast te gebruiken. Ik denk dat het van belang is te doen wat je leuk vindt om de motivatie hoog te houden!

Mijn insteek is het volgen van bepaalde methodes als rode draad in de lessen. Ook vind ik het belangrijk in overleg met de leerling te kijken naar wat hij of zij nodig heeft of juist wil. Het is van belang te doen wat je leuk vindt om de motivatie hoog te houden!

Deze lessen kun je allemaal bij Marja Weidmann-Klazenga volgen:

Klein Koper (Trompet, Bugel, Cornet)

Klein Koper (Trompet, Bugel, Cornet)

Koperblazers zijn de bespelers van de zogenaamde koperblaasinstrumenten of koperen blaasinstrumenten, zoals de trompet, hoorn en trombone. De sectie van koperblazers in een orkest wordt ook wel aangeduid als het koper. In sommige kringen wordt het Engelse woord brass...

Hoorn

Hoorn

De hoorn is een muziekinstrument dat sinds lange tijd belangrijke functies heeft vervuld. Net als bij de trompetten kon ook op de hoorn door het ontbreken van kleppen en ventielen in het hoofdbuiscorpus niet chromatisch in alle twaalf toonsoorten worden gespeeld. Dit...